onsdag den 26. maj 2010

Weekendens minibrunch



I lørdags var der dømt tøsehygge fra morgenstunden. Min veninde B og jeg havde planlagt en shoppingtur til Silkeborg. Inden mødtes vi hos mig til lidt morgenbrunch.

Jordbærsalat
En lille salat af jordbær, cantaloupe melon, blåbær, et par dråber frugtsirup eller honning og et drys mynte. Nemt og sommerligt.

Ramekin med æg og laks
Smør ramekinen, læg nogle strimler røget laks og grønne asparges bidder i bunden. Slå et æg ud og dryp med lidt cremefraiche eller fløde. Krydr med salt og peber. Bag i ovnen til hviden er stivnet.

Skyr/græsk yoghurt med hjemmelavet müsli og æblesirup
I lørdags var det græsk yoghurt, men de sidste dage har jeg fået den gode müsli ovenpå skyr - og det er absolut lige så godt.
Opskriften på müsli er her og på æblesirup her.

Så efter dette - ja, så måtte de 4 boller, osten og marmeladen pakkes væk .... for der var ikke plads til mere ;)

2 kommentarer:

Lene sagde ...

Sådan en brunch måtte min veninde da gerne invitere mig til ;-)
Ved ikke lige hvad en Ramekin er, men det lyder lækkert, kan vel laves i et almindelig ovenfast glas?

Hanne K's verden sagde ...

Hej Lene
:) Jeg nød at lave lidt ekstra lækkert - hyggeligt at spise brunch sammen!
Ramekin er vist bare fancy ord for ovenfast minifad ;) Det er de der små hvide ovnfaste miniskåle, som tit har sådan en riflet overflade udenpå.
Du kan bruge lige, hvad du ejer og har lyst til - bare det kan tåle ovnen.