onsdag den 19. maj 2010

Stor lettelse ... og hurtig pastaret


De sidste dage har været frygtelige ... pludselig var min blog fjernet og min googlekonto deaktiveret. Følelsen af muligvis at have mistet over 1 års bloggerier og min mailkonto var forfærdelig. Jeg fik i går sendt en besked til google og hertil morgen kunne jeg igen logge på med nyt kodeord. Så pyhaaaaaaaaaaa .... jeg er lettet. Frygelig fornemmelse!!

Men til det væsentlige på denne blog: MAD!!!

En hurtig opskrift på en lækker pastaret.

(1 person)
100 g pasta, sløjfer, muslinge eller andet
2 skiver bacon
1 fed hakket hvidløg
2-3 soltørrede tomater, finthakket
1/4 dl fløde (eller i stedet lidt citronsaft og kogevand fra pastaen)
3-4 stilke grønne asparges i små stykker
5-7 små søde friske tomater - gerne San Marzano
lidt hvidvinseddike
lidt kogevand fra pastaen
salt, peber
en håndfuld pinjekerner
et par skefulde gode oliven
friskhøvlet ost - Prima donna, parmesan eller grana padano

Start med at riste pinjekernerne på den tørre pande. Læg til side.

Kog pastaen.

Svits bacon på panden, tilsæt hvidløg og soltørrede tomater efter et par minutter.
Tilsæt væde (fløde, kogevand fra pastaen, citronsaft ... efter lyst).
Tilsæt tomater, asparges og smag til med salt og peber. Lad blot småsimre et par minutter. Aspargesene skal stadig have sprødhed og tomaterne skal ikke koge ud.
Bland pastaen i og tilsæt evt lidt ekstra kogevand for at jævne og fugte retten lidt.
Drys med pinjekerner, revet ost og oliven.

Et ordenligt drys frisk basilikum vil være lækkert til.

14 kommentarer:

Vibeke sagde ...

Kære Hanne
Gudskelov, at det er i orden igen, du har været savnet.
Jeg skrev til dig i går!
Knus
Vibeke
(For nogle dage siden fik jeg en mail fra din Gmail konto, og jeg var helt sikker på, at det ikke var en du havde sendt, den var på engelsk, så du har haft en ubuden gæst)

Hanne K's verden sagde ...

Kære Vibeke
Tak :) Jeg har også savnet jer og helt vildt lettet er jeg nu.

Jeg har set din mail og også skrevet til dig i dag. Men min mail har også været deaktiveret ... så jeg var helt tabt for omverden;)
Jeg håber, at den ubudne gæst nu er væk for altid!!
Knus Hanne

Mig sagde ...

Dejligt at det kom i orden så hurtigt !!!

Jeg lurede godt nok også lidt over at den var væk...

Hyggehygge
Marianne

ps.. jeg skifter kode på min gmail hver tirsdag... Der var en der en gang sagde at det var en god ide..

heidi sagde ...

Sikke en forskrækkelse men godt at du er tilbage igen :-)
Heidi

Hanne K's verden sagde ...

Hej Marianne
Ja, så dejligt :)
Det er en super idé med at skifte kendeord jævnligt ... det må jeg vist også til;) Jeg kan bare ikke finde en funktion i gmail, hvor man automatisk får besked f.eks. en gang om ugen eller måneden. Det ville ellers være rart.
Hanne

Hanne K's verden sagde ...

Hej Heidi
Tak :) Og ja, for hulen ... jeg var grædefærdig.
Hanne

Piskeriset sagde ...

Godt at du er tilbage! Troede lige Echelon var efter dig eller noget i den stil ;-)

Nu hvor Vibeke nævner det, så kommer jeg i tanke om, at jeg også fik en spam-mail fra din konto den anden dag, men den slettede jeg blot uden at læse, så jeg har ikke tænkt på, at de to ting kunne have noget med hinanden at gøre.

Anonym sagde ...

Dejligt at din blog stadig er til!! Jeg har jo været inde flere gang her i pinsen...og pist væk var du!!! Tænkte: Mon hun er kogt helt ud? Din blog er dejlig inspirerende...men det ved du jo nok ;O)

Signe sagde ...

Tænk at sådan noget kan ske - jeg har faktisk aldrig spekuleret på at skifte kodeord, det var måske en overvejelse værd. Din kommentar på min løgmarmelade var også pludselig blevet slettet. Godt at du kunne genaktivere kontoen.
Knus

Unknown sagde ...

Hej Hanne. Velkommen tilbage i blogland. Jeg blev hhelt rystet, da jeg ville åbne din blog i går. Hilsen MadsensMad

Hanne K's verden sagde ...

Piskeris, haha ... nej, men næsten lige så slemt;)

Hanne K's verden sagde ...

Hej Lachris
Tak:) Det er dejligt at høre.
Jeg var godt nok temmelig presset ... frygtede det værste. Men heldigvis er tingene oppe at køre igen - og jeg har lært at tage backup af bloggen;)

Hanne K's verden sagde ...

Hej Signe

Næh, det med kodeordet havde jeg heller ikke tænkt over. Men det gør jeg nu!! ;) Har lært på den hårde måde...

Men det er da lidt skræmmende, at Google har denne magt ... jeg tænker, at pludselig kan alle vores blogge forsvinde, hvis de ikke længere vil udbyde ydelsen. Det tror jeg da ikke, at de gør... men jeg overvejer, om man måske skulle finde en anden udbyder - måske en man betaler for. Så er det måske mere sikkert at have sin blog. Jeg ved det ikke ... har jo ikke den store forstand på det..... ;)

Hanne K's verden sagde ...

Hej MadsensMad
Tak ... dejligt at være tilbage :)
Jeg var totalt hylet ud af den de par dage.
Hanne