onsdag den 19. maj 2010

Hurtig brunch for én

Jeg havde en fridag tirsdag ... og på sådan en dag kan jeg godt komme lidt skævt igang i forhold til måltiderne. Efter kun at have fået en banan til morgenmad, havde jeg brug for lidt kraftfoder ved middagstid.

Ristet rugbrød med røræg, bacon og masser af purløg. Det gjorde godt!! og ristet rugbrød kan anbefales - sprødt og skønt!

Rist et par skiver rugbrød på panden til det bliver let gyldent.

Steg herefter et par skiver bacon. Tør det overskydende fedt af panden.

Røræg
2 æg
1 æggeblomme
1/4-½ dl fløde
salt, peber
purløg

Pisk æg, æggeblomme, fløde, salt og peber sammen.
Smelt lidt smør på panden og hæld æggeblandingen på. Rør heftigt i blandingen og vupti røræg på under 2 minutter.

Smør det lune ristede brød med lidt smør ... så det smelter en smule.
Top med røræg, bacon, masser af purløg og server med gode tomater.

6 kommentarer:

MissMuffin sagde ...

Uhm, lækkert!
Jeg elsker ristet rugbrød!
Da jeg boede alene for et par år siden skulle der både passes skole, arbejde og fritid, så jeg var hundesulten hver morgen når jeg vågnede.
Der var det tit ristet rugbrød med æg, grøntsager og et lille stykke skinke der var min morgenmad, for så kunne jeg holde lidt længere..

Mig sagde ...

Kender godt det der med at ramme måltiderne skævt, når man tuller rundt hjemme...

Men det er jo bare fordi der er så meget man liiige skal nå !

Det ser lækkert ud !

Her er ristet rugbrød med agurkskiver et stort hit.

Hyggehygge
Marianne

Mette Lykke sagde ...

Kære Hanne.
Det ser godt ud, med en lille brunch mad..
Hvor du blevet dygtig til at lave blomster.
Knus fra Ærø.

Hanne K's verden sagde ...

MissMuffin
Lækker morgenmad!
Jeg fatter heller ikke, at jeg ikke fundet ud af glæden ved ristet rugbrød før nu .... men bedre sent end aldrig;)
God pinse:)

Hanne K's verden sagde ...

Marianne, ristet rugbrød og agurkeskiver - det må jeg prøve en dag, hvor køleskabet er tomt;9
God pinse :)

Hanne K's verden sagde ...

Kære Mette Lykke
:) Det var nemt med de blomster, for det var bare at stikke dem ud;) Men man har jo også lov at snyde lidt en gang imellem;)
God pinse på Ærø.
Knus Hanne