onsdag den 8. april 2009

shoppetur:o)

I dag har den stået på shoppetur med min veninde. Egentligt var planen at tage til Herning for at komme i Kvickly Extra for at finde Risoni pastagryn fra Barilla. Heldigvis fandt vi en masse andet ... for de forhandlede slet ikke Barilla i Hernings Kvickly Extra.... Er der mon nogen, som ellers ved, hvor jeg kan finde disse pastagryn? Evt. af et andet mærke?

Men jeg fandt en skøn balsamicoeddike, skøn sukker, ansjoser, en masse økologiske ting og se hvad jeg også fik.... :
Så glæder mig til at komme med på ryste-brøds-vognen;o)
Der bliver ikke lige en opskrift fra mig i dag, da der er rester fra i går. I morgen skal jeg vist finde på noget middelhavs-stemning med humus, tzaziki og lammekoteletter. Kikærterne koger lige så stille nu. Glæder mig til det.

I aften står den på "Take Off-møde". Airliners holder vores Take Off II i år den 2. maj - et stort Linedance-arrangement i Karup. Så det er vist ved at være tiden, at de sidste detaljer skal på plads. Vi glæder os vildt. Det første arrangement i 2008 var en bragende succes. Vi forsøger at ramme New-Line-konceptet, hvor vi mest danser til pop, rock og nyere musik og nedtoner countryen. En anden succes ting ved arrangementet sidste år, var kagebordet... Så det gentager vi selvfølgelig. Og skal lige se, om jeg ikke kan få taget nogle billeder af det til den tid.

God påske til alle :o)

10 kommentarer:

Malou Klidmoster sagde ...

Kære Hanne
Det var da ærgeligt at de ikke havde dem. Jeg har købt mine i Kvickly xtra, men det var ikke Barilla. Jeg fandt dem på den etniske hylde og jeg tror faktisk at de var lavet i Grækenland.
Wee, så skal du også til at ryste. Jeg er spændt på hvad du syntes om det. Men er en god idé lige at køre en dejskraber rundt i kanterne inden det stilles til hævning.
Uha, det lyder som om du skal lave noget guf i morgen, det glæder jeg mig til at se :-)
Knus
Malou

Hanne K's verden sagde ...

Kære Malou
Ja, det var lidt ærgerligt. Men jeg kiggede kun på pastahylden efter dem... Så der er vist en undskyldning for endnu en tur til Kvickly Xtra! ;o) Kan du huske, hvilket mærke det var? Sjovt nok, den pose, som jeg har haft, den købte jeg på Santorini sidste sommer, da vi var på ferie. Jeg skulle have hamstret et par poser... eller, eller måske en undskyldning for at vende næsen imod Santorini igen (det er da unægteligt lidt mere festligt end Kvickly Xtra...;o))
Tak for rådet om rugbrødet. Det vil jeg lige huske. Og du skriver vist også noget om, at det helst skal være koldt, før man skærer det. Så jeg må lige få det bagt i god tid, inden påskefrokosten.
Knus fra Hanne

Malou Klidmoster sagde ...

Hej igen Hanne
De hedder Kritharaki og mærket er Liakada. Bag på posen står der "Græsk pasta i risform af durumhvedesemolina". Så smut du bare til Santorini efter et par pakker :-)
Jo, brødet skal være helt koldt først. Jeg har det liggende på køkkenbordet, natten over, i en plastikpose.
Knus fra
Malou

Mette Lykke sagde ...

Kære Hanne.
Ryste rugbrød, det må prøves..
God Påske..

Hanne K's verden sagde ...

Kære Malou
Tak for oplysningerne. Det bliver nok i Kvickly Xtra, jeg forsøger mig først;o)
Knus og god torsdag til dig
Hanne

Hanne K's verden sagde ...

Kære Mette Lykke
Ja, jeg glæder mig også til at prøve det. Har jo hørt mange rosende ord om det fra Malou og Vibeke.
Kh Hanne

Pernille på 1. sagde ...

Ryste ryste ryste, nu har jeg læst om det brød flere steder og jeg har set det hos min købmand så nu må jeg da prøve det.

Det var en skam at du ikke fik det du gik efter, men det andet så da også godt ud.

Kan du have en god påske :)

Hanne K's verden sagde ...

Kære Pernille
Ja, jeg havde også hørt om det flere gange, så nu må det prøves af:o)
Også en dejlig påske til dig.
Kh Hanne

Madame sagde ...

Det lyder meget spændende med rysterugbrød, Hanne! Det må jeg bestemt prøve. Her i huset er det mest husbond, der bager.

Tænk at du danser linedance - wauw! Jeg har set det på tv og det virker som om det giver masser af godt humør og motion.

Varme klem til dig ;-)

Hanne K's verden sagde ...

Kære Madame
Så må du have husbond til at forsøge sig med ryste-rugbrød. Ifølge Malou og Vibeke skulle det være et hit med det brød. Så jeg glæder mig til at prøve det.

Jeg er totalt bidt af Linedancen. Jeg troede, da jeg startede, at det var sådan noget cowboy-noget;o) Så jeg regnede med, at det bare skulle være noget med 1 times glad motion om ugen. Men det er en hel anden verden... vi danser cha cha, vals, funk og meget andet. Og det er så fedt. Så 1 time er nu blevet til min 6 timer om ugen (og det er på de magre uger;o))
Knus og god Skærtorsdag til dig.
Hanne