lørdag den 18. april 2009

En mere autentisk italiensk lasagne...



I går fik vi lasagne... igen;o)
Opskriften kan ses her .
Denne gang lavede jeg dog lasagne lidt mere tro imod italienske traditioner.
Dvs. jeg sammen med løgene tilføjede et par finthakkede stængler bladselleri og et par finthakkede gulerødder. Derudover kom der lidt balsamicoeddike ved og saucen fik lov at småsimre 2 timer. Til allersidst inden jeg lagde lasagnen sammen tilføjede jeg 2 håndfulde frisk basilikum.
Ellers fulgte jeg opskriften fra tidligere.
Super nem og frisk salat
Dertil en let salat - blot iceberg, tomater, agurk og rødløg. Blandet i en skål.
Heri dryppes:
citronolie
lys balsamicoeddike
salt, friskkværnet sort peber
Og det hele vendes rundt.
Pitahapsere
Som et alternativ til hvidløgsflütes.
2 pitabrød i kvarte
8 små søde tomater
2 fed hvidløg
ost, som man har lyst - f.eks. frisk mozarella eller gouda
frisk basilikum
lidt god balsamicoeddike
olivenolie
salt, peber
Bland det hele og gratiner i ovnen.
God appetit:o)

Ingen kommentarer: