fredag den 5. august 2011

Merguezpølser og kartoffelsalat

Der gik ret meget sport i at få brugt tingene op i på vores ferie. Noget, som jeg ikke altid er så god til herhjemme. Nu vil jeg dog forsøge at holde fast i de gode takter også herhjemme og få fokus på Stop Spild Af Mad.

Anden dagen bød på en kartoffelsalat af de grillede kartofler fra grillen dagen i forvejen. En kartoffelsalat, hvor det sød/syrlige æble gjorde rigtigt godt. Ofte synes jeg, at surmælksbaserede kartoffelsalater kan blive for fede og tunge, men denne her var lettere og med god smag fra krydderurter, kapers og æble.

Jeg har på et tidspunkt set Nigella Lawson lave noget med grillet halloumiost, peberfrugter og Merguezpølser af lammekød, som jeg rigtigt gerne ville smage. Da jeg fandt pølserne i den lokale ICA i Lidhult, røg de med hjem til hurtig aftensmad.

ca 10-15 små grillede kartofler
ca 2 dl cremefraiche (her en blanding af 15% og 34%)
1 salvieblad
1 håndfuld hakket frisk basilikum
1 spsk hakket persille
1 spsk hakkede, saltede kapers
citronsaft
salt, peber
et nip sukker
1 rød snackpeber i strimler

2 kommentarer:

Selina Juul sagde ...

"Nu vil jeg dog forsøge at holde fast i de gode takter også herhjemme og få fokus på Stop Spild Af Mad."

Det er vi super glade for, Hanne! Tak for en god indsats.


KH
Selina

Hanne K's verden sagde ...

Hej Selina
Tak skal du ha' :)
Håber, at der kan gå lidt sport i det, så det bliver en succes.
Kh Hanne