søndag den 17. januar 2010

Blogleg

Jeg er nu blevet udfordret to gange til en lille blogleg ”Tre ting” – af Klidmoster og af Piskeris for snart rigtigt længe siden. Nu må tiden være…

Tre ting, jeg husker, som var det i går...


1. Gospel med Lydia
Godt nok ikke en oplevelse som ligger langt tilbage, men jeg er ret sikker på, at det bliver noget, som jeg sent vil glemme.
Vi var på linedanceferie i november måned til Alanya. En ferie, som står totalt i dansens tegn.
Efter tilmelding fik vi at vide, at Lydiah Wairimu også skulle med og stå for gospelworkshops. Jeg tog afsted med den indstilling, at hvad f…. skulle vi synge gospel for, når det var en danseferie!! Hrrmfff!!!
Men heldigvis gav jeg det en chance … og jeg var solgt. Det var en fantastisk oplevelse. Den lille kvinde, al den lyd og musikalitet. MARVELOUS!! En helt igennem en unik oplevelse. Kan ikke vente til november i år, hvor vi gentager successen.
2. Afdelings-slå-sammen-arrangment med kokkekursus ved Jochim Randrup fra Cucina Autonoma
Det har nok været i 2003, hvor Straksekspeditionen og Pensionsafdelingen blev lagt sammen i Viborg Kommune. Vi blev sendt afsted til Mors på et vandrehjem for at blive rystet sammen. Først med det obligatoriske ud-i-naturen og lave teambuildingindslag … og efterfølgende skulle vi lave en 3 retters gourmetmenu. Det gjorde stort indtryk. Joakim har så meget karisma og var virkeligt et interessant menneske. At lære kokketricks, lave hummerbisque og fisketimbaler – stort for mig!

3. Vores bryllup
Jeg kunne slet ikke forestille mig at blive gift i kirken, stor kjole osv…. Og bryllup var det nok heller ikke blevet til, hvis jeg skulle have ventet på et frieri;o)
Så jeg måtte tage sagen i egen hånd. Friede 24. februar 2004 og brylluppet blev 31. juli Vielsen ved naturskolen på Hald Hovedgård i det skønneste vejr, fest på naturskolen til den lyse morgen og bare en totalt nede på jorden dag... og i min afdøde mormors håndmalede sølvbryllupskjole. En fantastisk dag!

Tre ting jeg ikke kan lide

1. Lugten af rapsmarker – hader simpelthen den stank! Dog er det forsonende ved den er, at det er tegn på, at det er sommer – og farven er smuk ;o)

2. Smålighed …. usmageligt og meget ucharmerende træk hos mennesker.

3. Dybt vand – jeg får nærmest åndenød bare ved tanken. Jeg ser aldrig dokumentarer om havets dyr!

Tre ting jeg kan lide


1. Mad … kommer vil ikke bag på nogen;o) Elsker det!

2. At danse – for snart 10 år siden fik jeg tilnavnet Hanne Dansepote af en kær veninde. På det tidspunkt var det mest på værtshusene og diskotekerne, det kom til udtryk… poten kunne ikke holdes i ro.

Efter jeg i 2006 startede med at danse linedance i Airliners, fylder dansen hver eneste dag. Jeg startede med intention om at gå 1 time om ugen for få en smule motion … men det førte mere med sig. Mindst 6-8 timers dans hver uge, deltagelse i DM et år, teknikundervisning, at blive instruktør og ikke en dag uden, at der lige ”gåes et par vægge”, danses i køkkenet, læses et stepsheet.
Fra DM 2008 ...

3. Hygge – med kæresten, en god film, en god bog i sofaen, med venner, med Sekten alias dansefamilien, på ferie, med mad …. Ja, bare hygge i alle afskygninger.

Tre blogs jeg besøger dagligt


Det er lidt svært, da jeg følger med hos mange, men disse 3 er jeg altid forbi:
Piskeriset
Vibekes Mad
Klidmoster

Men jo også … Miss Muffin, Anarkistens (ægte) kogebog (fandeme en sjov blog), Faster Philip … så jeg kunne alligevel ikke nøjes med at nævne 3.

Tre sange, jeg hører lige nu

Ofte noget af den musik, som vi danser til… for øjeblikket:
Fireburning – Sean Kingston
Toss the feathers, The Corrs
DTAP, Nephew

Tre tv-programmer jeg følger med i:

Årgang 0 … Plat, men sandt … jeg griner så meget (og krummer tæer), når jeg ser en time med de familier
Jeg er en hund efter serier, men det ser lidt tyndt ud med dem for tiden…
Livvagterne
Desperate Housewives (der er dog pause lige nu)

Tre blogge jeg udfordrer – jeg ved ikke, om I allerede er blevet udfordret, men jeg håber, at I vil lege med…

4 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Hæhæ - jeg stærkt ind for kvindelige frierier - så ka' han lære det! :-D

Hanne K's verden sagde ...

Piskeris - haha - JA!!!

Faster Philip sagde ...

Hej Hanne, tak for nævnelsen =) Det altid rart du kigger med. Har du mon modtaget æbleskivepanden?

De bedste hilsner

Faster Philip

Hanne K's verden sagde ...

Hej Philip

Jeg nyder at kigge med hos dig! God inspiration.

Nej, jeg har endnu ikke modtaget æbleskivepanden... jeg kigger ellers efter den hver dag ;o)
Hilsner Hanne