fredag den 9. januar 2009

Mit første indlæg

En helt ny verden... og har endnu ikke en klar fornemmelse af, hvad det skal føre til...
Jeg har igennem de sidste måneder læst newyorkerbyhearts fantastiske blog og har tænkt, at jeg kunne tænke mig at lave noget lignende. Jeg har i en peride været syg og har derfor haft god tid til at tænke tanker og til at surfe på nettet. Så i dag tog jeg skridtet og hoppede på blog-bølgen.
Jeg regner med, at mad vil komme til at fylde en del på siden. I perioder har jeg været rigtigt dårlig til at få lavet ordentligt mad. Hvilket jo er ganske tåbeligt, når jeg nu elsker at lave mad... Men i hektiske perioder kan det hurtigt blive sådan, at det bliver noget halvdårligt mad, som kogt pasta med pesto eller ting hældt ud af en æske eller pose.. Og det er bare ikke godt nok.
Det hænger for mit vedkommende sammen med dårlig planlægning. For meget ordentligt mad kan laves på ganske kort tid. Så jeg tænker, at bloggen kan være med til at holde mig fast på, at jeg skal lave ordentligt mad!! Og samtidig udforske nye retter, nye smagssammensætninger, nye køkkener rundt i verden.
Bloggen er mit håndslag, at jeg i 2009 skal have mere fokus på ordentligt mad.
Derudover vil Linedance nok også få et ord med på vejen. I øjeblikket kan jeg ikke danse pga. sygdom, men jeg håber på, at jeg snart er tilbage på dansegulvene rundt omkring. Og først og fremmest er tilbage på de forskellige hold, som jeg er meldt til i Airliners og i Aulum. Og selvfølgelig som instruktør i Airliners.
Jeg startede til Linedance for 2½ år. Startede op i den tro, at jeg skulle have en times sjov motion om ugen... Jeg blev klogere... Det er blevet til meget, meget mere. Jeg danser på alle holdene i Karup og 4 hold i Aulum + det løse til arrangementer rundt om i Jylland. Derudover sprang jeg ud i at stille op til DM i 2008 - en stor udfordring. At blive instruktør ... endnu en kæmpe udfordring. Det havde jeg slet ikke set komme.
Der er åbnet sig en hel ny verden for mig. Jeg troede, da jeg mødte op, at det var meget cowboyagtigt. Hvilket på det tidspunkt også var fint nok. Det var jo kun en time om ugen. Og jeg kan godt lide countrymusik. Men sådan er det slet ikke. Vi danser til alt muligt musik. Eksempelvis kunne jeg se, at de i Karup i går aftes har lært en dans til Britney Spears' Womanizer. Fantastisk sport!! Man kan ikke tage til dans og undgå at komme glad hjem - det er simpelthen en fysisk umulighed.
Nok for i dag... Jeg håber, at nogen vil finde det lidt interessant at læse med. Og at jeg kan byde ind med nogle gode og inspirerende opskrifter.
Vil lige forsøge, om jeg kan finde ud af at sætte et par billeder ind. I øjeblikket har vi to katte, hvoraf vi dog skal af med den ene - al-Qaeda på tirsdag. Han kan ikke rigtigt lade vores gamle kat i fred, så vi har besluttet, at han skal flytte. Lækker er han, men...
Maskas, vores skønne 4 år gamle kat: Maskas og al-Qaeda

al-Qaeda i al hans magt og vælde:

al-Qaeda terroriserer Maskas















2 kommentarer:

Rikke Sandal sagde ...

Hej Hanne. Hvor fantastisk - her kan jeg finde inspiration til aftensmaden og så oven i købet med fine billeder. Godt gået :-) Knus fra Rikke

Hanne K's verden sagde ...

Hej Rikke
Så fandt jeg din kommentar...
Nu må jeg lige prøve at besvare;o) Godt, at jeg har dig som prøvekanin.
Vi ses.
Knus