søndag den 30. august 2009

Pasta med kylling og svampe


Jeg er noget bagud med at blogge ... igen. Ugen er gået med at forberede mad og kager, som har jeg har lavet til en kollega her i weekenden.

Denne kyllingret lavede jeg til os en af dagene. Den var hurtig og fuld af smag - lige som en lækker pastaret skal være.

Pasta med kylling og svampe

kylling inderfilet
1 bakke markchampignon
røget svinemørbrad
skalotteløg
frisk salvie, timian, rosmarin
fløde
1 hånd
fuld små, søde tomater
en sjat balsamico, ”sorte dråber”, gastrik
salt, peber, sukker
persille
nogle flager pecorino

Brun kyllingen i olivenolie og sæt til side.
Svits løg og svinemørbrad et par minutter, skru op for varmen og tilsæt svampene – svits nogle minutter. Tilsæt en sjat fløde, en bunke friske krydderurter, balsamico, gastrik, ”sorte dråber”, salt, peber og et nip sukker. (brug evt i stedet lidt citronsaft, salt og sukker).

Lad simre 5-10 minutter – ikke for længe, da kyllingen ellers bliver kedelig og tør.

Server med god bredbåndet pasta, et drys persille og lidt pecorino- eller parmesanflager.

2 kommentarer:

MissMuffin sagde ...

Uhm, lige en pastaret efter mit hoved!
Jeg elsker pasta...

Hanne K's verden sagde ...

Hej MissMuffin
Det smagte også super dejligt. Jeg er også total pasta-elsker:) Jeg kunne spise pasta hver eneste dag!