fredag den 18. maj 2012

Kokosis på kondenseret mælk

Efter er par versioner af kokosyoghurtis - her og her, har jeg nu fået lavet en sødere variant på kokosmælk, kondenseret mælk, fløde og letmælk og med bid fra kokosspåner.

DEN ER GOD!!! Og cremet!!

2 spsk mælk
et nip salt
1 dåse kondenseret mælk
1 dåse kokosmælk
1½ dl letmælk
1 dl fløde
ca 1 dl knuste kokosspåner
Jeg varmer mælken sammen med salt i mikroovnen for at få saltet opløst (man kan også blot udelade salt).
Alle de flydende ingredienser blandes sammen og køres på ismaskinen.
Når massen er næsten færdig hældes de knuste kokosspåner i og fryser med ca 5 minutter.

6 kommentarer:

Julie sagde ...

Uhm det ser lækkert ud!! Det der kondenseret mælk, er det til at få i alm. supermarkeder mons tro?

Hanne K's verden sagde ...

@Julie,
Tak :)
Ja, mange af de større supermarkeder sælger kondenseret mælk nu. Jeg har set det i SuperBest, Føtex, Løvbjerg. Nogle gange er det også i Rema, Fakta og Netto, som spotvarer.

Piskeriset sagde ...

Jeg gentager spørgsmålet om bryllup - og skal i øvrigt ikke noget i morgen mellem 13 og 17 :-D

Hanne K's verden sagde ...

@Piske, jeg har heller ingen planer i morgen ;D
Og så har jeg jo også et par timer her i aften, hvor jeg kan få fryseren fyldt op!

Lea sagde ...

Tusind tak Hanne, nu ved jeg hvordan mine to sidste dåser kondenserede mælk skal ende deres dage :-)
De har forresten kondenseret mælk i denne uge i Rema 1000 :-D
Kærligst Lea

Hanne K's verden sagde ...

@Lea,
Velbekomme :) Og tak for tippet, har straks tømt den lokale for dåser ;D