mandag den 30. april 2012

Kokosyoghurtis - 3 ingredienser

Efter en tur med udendørsmad med min veninde for nogle dage siden, hvor hendes unger slubrede milkshake, fik jeg trang til is (igen). Jeg havde hverken mælk eller fløde, så nyt måtte prøves. Med kondenseret mælk, kokosmælk og græsk yoghurt tog det kun ganske få minutter, inden ismaskinen snurrede lystigt og der snart var cremet is på bordet.

250 g græsk yoghurt, 10%
1 ds kondenseret mælk
2 ½ dl kokosmælk
1 stang vanille (kan udelades)
Det hele piskes sammen og køres på ismaskinen.

Server med et drys økologiske, ristede kokosflager eller lidt hakket god chokolade.

Note:
Jeg har et blødt punkt for kokosis. Jeg kan godt lide kombinationen af yoghurt og kokos, men også den mere søde kokosis lavet som f.ek.s gelato. Næste kokosprojekt bliver også med kondenseret mælk, men ikke i kombination med yoghurt. Dvs. sidste lyd fra mig om kokosis har I hørt.

Jeg har også tidligere lavet denne version også med yoghurt.

6 kommentarer:

Kavitha sagde ...

Det kan ikke været andet end lækkert når der er i kondenseret mælk i. Nu bliver jeg fristet til at investere i en is maskine.

Hanne K's verden sagde ...

@Kavitha - Gør det, du vil ikke fortryde. Kondenseret mælk er simpelthen magi på dåse!

Annika sagde ...

Nu står jeg så mellem at skulle lave en kokos-is eller en dooley-is i dag..
Manden rå-spiser dooley-isen når jeg sover kl sen aften (A og B-menneske sammen)... og han elsker også kokos-is.
Dog plejer jeg at smide lidt reven kokos i isen, men det er jo en smagssag, om man er til "dimser" i isen.

Hanne K's verden sagde ...

@Annika,
Ja, det er glæden ved at være sammen som A og B menneske. Sådan er det også her :)
Jeg lavede en anden kokosis i går, der puttede jeg kokosspåner i - og det er altså også dejligt.
Hurra for is!!!

Anonym sagde ...

Uden tvivl den bedste is jeg har lavet. TAK for opskriften. Ud med alverdens ingredienser - ind med kondenseret mælk!

Hanne K's verden sagde ...

@Anonym
Tusind tak for din besked - hvor bliver jeg glad!
Og ja, kondenseret mælk er bare et hit!