fredag den 18. marts 2011

Pitabrød ... hurtig aftensmad i en travl uge

Jeg havde helt glemt pitabrød ... hvilket er dumt, da det er både velsmagende og nem aftensmad på en travl hverdag.

300 g oksekød
1 rød snackpeber
1 grøn chili
1 fed revet hvidløg
½ tsk timian
salt, peber
Rist oksekød i en smule olivenolie. Tilsæt snackpeber, chili, hvidløg, timian og rist nogle minutter. Smag til med salt og peber.

1 dl creme fraiche
1 lille fed revet hvidløg
hvidvinseddike/citronsaft
et nip sukker
salt og peber
Rør en dressing af ovenstående. Smag til.

Derudover fintsnittet grønt, som du lyster ... f.eks. gulerod, tomat, agurk, hjertesalat, peberfrugt, rødløg ... og gerne lidt revet ost eller Feta i små tern.

Stop i pitabrødene og nyd :)

Note: Jeg købte denne gang pitabrød af mærket Princip fra Føtex/Bilka. De var overraskende gode. Det bedste er selvfølgelig at bage selv, men nogle gange skal det bare været hurtigt og nemt.
 

 

6 kommentarer:

Signe sagde ...

Mmm, vi har også lige spist pitabrød - dog med falafel :-)

Hanne K's verden sagde ...

@Signe .... uhmmm, falafel. Det SKAL jeg snart prøve at lave!

Anne sagde ...

Vi bruger også jævnligt pitabrød, når det skal gå hurtigt. Jeg vil prøve dem, du skriver om fra Føtex næste gang.

Miss A sagde ...

Hej Hanne :)

Jeg tror da også, at jeg har glemt pita-brød! Og pita rimer endda på Anita!

Jeg tror, at jeg vil eksperimentere lidt med pitabrød i næste uge :)

De bedste hilsner fra
Anita
Liv og Mad

Hanne K's verden sagde ...

@Anne - ja, det vil også blive noget, som jeg vil bruge af og til fremover. Jeg har også nogle gange købt nogle frosne i Brugsen, som er meget svampede, "brød-agtige" og lækre .... altså modsat de der flade, vacuumpakkede, som ligger på mange brødhylder.

Hanne K's verden sagde ...

Hej Anita
Hahaha... jamen, det er da lige præcis det pita rimer på;)
Kh Hanne