lørdag den 17. november 2012

Sprøde sojamandler

Advarsel!!!! Disse mandler er vanedannende! Så er det sagt - og I kan ikke komme efter mig nu!!! 

Nødderne smager helt, helt fantastisk - og som bonus er de såre simple at lave.

Jeg bruger dem som snacks, mellemmåltid og som drys på salater og supper. Sammen med gode rosiner er de også et hit. Så kom i gang - om 15 minutter har du din egen skål sprøde mandler.

200 g mandler
ca ½-1 dl god soja

Rist mandlernei ovnen  ved 200 grader i ca 10 minutter. Rod lidt rundt i mandlerne af og til og hold øje med, at de ikke begynder at tage farve.

Tag ud af ovnen. Varm en pande godt op, smid mandlerne på og tilsæt sojaen. Rør rundt i mandlerne hele tiden, indtil sojaen er fordampet.

Hæld mandlerne ud på et stykke bagepapir, lad dem køle helt af - nu er mandlerne klar til spise eller hælde på glas med låg.

Jeg har prøvet at lade være med at riste mandlerne i ovnen først, men det giver nogle knap så sprøde/halvbløde mandler.





5 kommentarer:

by Busk sagde ...

Umm de ser gode ud. Tror de skal prøves :-)

Jeg har gang i en give away, man kan vinde en skøn julekogebog af Nigella Lawson.
Se mere på www.bybusk.dk

Hanne K's verden sagde ...

@by Busk
Gør det!! De er et hit :)

Jeg kigger lige forbi hos dig.

Signe sagde ...

Mums, de lyder gode. Sæt i gang :-)

Hanne K's verden sagde ...

@Signe - det må du gøre :)

Anonym sagde ...

Vildt gode - og stærkt vanedannende😊👍