lørdag den 6. juni 2009

Gratinerede ciabattabrød

I dag var vi løbet tør for rugbrød. Jeg havde i går rørt dej til en ny portion, men brødene er først færdige til aften. Derfor blev det i stedet til disse par gratinerede brød.

En lille let frokost, som man kan varierer, som man har lyst.

Jeg lavede to varianter,

I:
En skive ciabattabrød gnedet med et overskåret hvidløg og dryppet med olivenolie.
Herpå:
Tomat i tern
Frisk basilikum
Frisk bøffelostmozarella
Salt, friskkværnet peber
Og måske et par ekstra dråber olivenolie

II:
En skive ciabattabrød gnedet med et overskåret hvidløg og dryppet med olivenolie.
Herpå:
En rest bagte kartoffelfritter, skåret i små tern
1-2 skiver lufttørret skinke
Cremet Feta, skåret i små tern
Et drys oregano
Nogle dråber olivenolie

Gratineres i ovnen ved ca 225 grader til gyldne og osten er smeltet.

Så bliver det ikke meget nemmere og mere lækkert til frokost.

Velbekomme:o)

11 kommentarer:

Vibeke sagde ...

Kære Hanne
Ja det er min datters og min ynglingsfrokost, det er ofte jeg lige laver det, da det er hurtigt, det mætter, og man får et strejf af Italien.
Knus
Vibeke

Pernille på 1. sagde ...

Kære Hanne
De ciabattabrød det er lige mig. hver gang vi er på cafe så er det en af favoritterne, jeg ved ikke hvorfor jeg ikke er så god til at få det lavet herhjemme, men det skal være slut nu :)
Knus og dejlig aften Hanne

Irene sagde ...

Uhmmmm...det går man aldrig galt i byen med, ser let og lækkert ud :-)

Madame sagde ...

Det lyder bare så lækkert, Hanne! Tak for en fin idé, som øjeblikkeligt skal indføres her i huset :-)

Varme klem og god søndag til dig!

May Anna sagde ...

Kære Hanne
Ligesom Pernille på 1. har jeg heller aldrig lavet ciabattabrød herhjemme. Det skal der laves om på, så din opskrift på en hurtig frokost er mere end velkommen. Det lyder og ser rigtig lækkert ud
En god søndag og knus
Manna

Hanne K's verden sagde ...

Kære Vibeke
Det er vist også hos dig, jeg fik inspirationen til frokosten. Det smagte virkeligt godt. Variationen med kartofler var ikke dårlig.
Knus Hanne

Hanne K's verden sagde ...

Kære Pernille
Sådan er det nogle gange, at vi vælger noget, når vi er café, men ikke derhjemme. Det her i hvert fald noget af det letteste at lave:o)
Knus Hanne

Hanne K's verden sagde ...

Kære Mrs Cakeaholic
Super let at lave - og smager drøngodt. Som Vibeke skriver - et strejf af Italien. Og det kan vi jo godt lide;o)
Kh Hanne

Hanne K's verden sagde ...

Kære Madame
Selv tak:o) Dejligt, hvis man kan inspirere til nem og dejlig madlavning. Og det her er jo noget af det nemmeste og hurtigste at lave.
Knus Hanne

Hanne K's verden sagde ...

Kære Manna
Dejligt med noget nemt til frokost og rart indimellem at få noget andet end rugbrød - bare lige som en variation.
Knus Hanne - også en god søndag til dig:o)

Anonym sagde ...

Ja... Det bliver så min frokost i morgen :-) Lækkert lækkert. Uhmmmm