onsdag den 15. april 2009

Påskefrokost ... lidt forsinket


Jeg har ikke lige fået blogget lidt fra vores påskefrokost i søndags. Så her kommer der lidt nu.
Det var sådan en pludselig indskydelse søndag eftermiddag. Vi var til rejsegilde i mine forældres nye sommerhus. Der sad vi lige og fik lyst til at lave en lille frokost, da vi kom hjem. Så det var sådan en "tøm-køleskabet"-frokost.
En 80'er klassiker, tror jeg - avocado med rejer og rød dressing. Men selv om det er ret simpelt, så smagte det godt. Jeg er vild med avocadoer.
Derudover blev resten af den meget røde laks brugt på en tærte. Jeg synes at smagen af sennep, laks, fløde og basilikum er virkelig god.
Retro-reje-avocado-dressing
creme fraishe
sød paprika
citronsaft
dild
ketchup
salt, cayennepeber
sukker
Rør - og smag.
Laksetærte
Butterdej eller tærtedej - forbag gerne 10 minutter
røget laks
3 æg
1 dl creme fraishe
1 dl fløde
1-2 tsk stærk sennep
en stor håndfuld frisk basilikum
peber
Fordel laksen på den forbagte tærtebund. Pisk æg, creme fraishe, fløde, sennep og peber sammen. Bland til sidst med groft hakket basilikum. Fordel æggemassen over laksen.
Bages vede 200 grader i ca 20-30 minutter.
God appetit:o)

4 kommentarer:

Malou Klidmoster sagde ...

Kære Hanne
Det ser ud til at være en rigtig lækker tærte. Jeg tror jeg skal købe noget butterdej til at have i fryseren.
Knus fra Malou

Hanne K's verden sagde ...

Kære Malou
Den smager super godt - dejlig forårsmad.
Altid godt at have butterdej i fryseren. Så kan man hurtigt lave lidt lækkert til frokosten.
Knus fra Hanne

Piskeriset sagde ...

Flot og indbydende tærte - nu bliver jeg helt sulten! :-)

Hanne K's verden sagde ...

Hej Piskeriset
Det er en dejlig tærte. Lidt rustikt i udseendet - men det skulle gå hurtigt.
Hilsner fra Hanne