søndag den 11. oktober 2009

Bøvl med teknikken

Arghhhhhh..... jeg bliver vanvittig.
Jeg har altid skrevet mine indlæg i et worddokument og så kopieret teksten over i blogindlægget - pga. at jeg ikke kan finde ud af at det med html-koder.

Nu kan jeg pludselig ikke kopier. Jeg kan sagtens kopiere fra det ene workdokument til det andet. Jeg kan også kopiere tekst og sætte ind i "etiket-feltet" nederst i blogindlægget og lignende. Men jeg kan ikke sætte kopieret tekst ind i det almindelige tekstfelt - nogen som kan hjælpe?? Jeg bliver vanvittig;)

12 kommentarer:

Eva Nynne sagde ...

Prøv at indsætte kopi i google og igen kopiere herfra - og så indsætte i tekstfeltet... Det har nogle gange hjulpet mig. Bruger du Ctrl+c og Ctrl+v ved kopi og indsætning?

Hanne K's verden sagde ...

Hej Eva

Ja, jeg bruger ctrl+c og ctrl+v.
Hvad mener du med at sætte det i google? (jeg er lidt en knold til det her;)) ... Lidt håbløst, når tingene ikke virker for mig.

Vibeke sagde ...

Kære Hanne
Jeg forstår slet ikke at du har et problem, - jeg skriver da ofte i Word, og kopierer til bloggen, dvs. jeg sætter billeder ind direkte på bloggen, men teksten er kopieret over fra Word.
Tag din mus, dæk hele teksten og brug ctrl+c og når du skal have teksten ind på bloggen, ctrl+v.
Sådan flytter jeg også billeder på bloggen, for når man har fået et billede ind på bloggen fra computeren, så ligger det sig øverst, så dækker jeg hele billedteksten (HTML) men her "klipper" jeg og sætter billedet (HTML) ned hvor det skal være.
Jeg ved ikke hvad dit problem er, men nu har jeg beskrevet hvad jeg gør!
Knus
Vibeke

Hanne K's verden sagde ...

Kære Vibeke

Det er lige præcis sådan, som jeg altid gør .. men lige pludselig kan jeg ikke. Jeg har opdateret min Internet Explorer Browser den anden dag, men det skulle vel ikke lage koks i noget. Jeg kan også sagtens kopiere end tekst f.eks. fra work til søgefeltet på google.
Vildt irriterende.

Ved ikke lige, hvad jeg gør. Indtil videre kan jeg selvfølgelig bare skrive direkte i bloggen, men så kan jeg ikke lave mellemrum.

Tak for, at du lige skrev:)
Knus og god søndag.
Hanne

Piskeriset sagde ...

Har du prøvet at kopiere det over i Notepad, gemme den fil, og så kopiere det over i blogfeltet? Sådan plejer jeg at gøre - så ryger al kode, som skriveprogrammet ellers ville 'besudle' teksten med :-)

Vibeke sagde ...

Hanne prøv at gendanne, tag en dato før sidste opdatering, det gør jeg, når jeg har problemer efter en opdatering.
Knus
Vibeke

Linebinevaskemaskine sagde ...

det har jeg aldrig kunne gøre :( troede bare det var sådan det var

Hanne K's verden sagde ...

Piskeris, notepad ... ved ikke, hvad det er?;) Men jeg har prøvet at gendanne pc'ens indstillinger, som de var for nogle dage siden. Og nu virker det. SÅ irriterende, at jeg ikke ved nok om it - jeg er helt på spanden, når der er problemer.


Men tusind tak for, at du kom med forslag til løsning.:)

Hanne K's verden sagde ...

Kære Vibeke

TUSIND TAK - det hjalp. Må lige huske den løsning til en anden gang. Så fedt, at det virker igen.

Knus Hanne

Hanne K's verden sagde ...

Linebine ... , Her fungerer det igen. Så irriterende, når tingene ikke bare fungerer. Jeg ved ikke, hvorfor du ikke kan få det til at du. Det hjalp for mig at gendanne.

Pernille på 1. sagde ...

Det er rigtig godt at du har fundet ud af det, men det er altså enkelt at skrive direkte på bloggen, du skal bare stå der hvor der står skriv så skal du ikke tænke over koder.

Ja billeder ligger sig ind øverst, men så stiller du dig på dem og klikker så kan du jo trække dem rundt lige hvor du vil !

Hanne K's verden sagde ...

Hej Pernille

Det skal jeg vist have prøvet af. For det er lidt bøvlet med først at skrive i Word og så kopiere.

Så mon ikke jeg lige kan lave endnu et indlæg i løbet af aftenen for at prøve det;)

Tak for rådet.
Knus