lørdag den 8. august 2009

Sushi og venindehygge




Billederne er ikke så gode ... beklager:(
Var jeg ikke 100% overbevist omkring Sushi, inden jeg går var ude at spise med min veninde ... Så er jeg det nu. Det kan gå hen og blive en afhængighed, som jeg ikke lige kommer over. Det smager simpelthen vidunderligt.
Vi blev også enige om, at vi hellere måtte lave en Sushiloge, så vi kunne få stillet behovet med jævne mellemrum.
Jeg havde været på nettet for at søge på Sushirestauranter i vores omegn. Det er jo ikke fordi, der er så mange af dem her i Midtjylland. Men Herning havde Chinahouse, hvor de udover kinabuffet og wokretter har Sushi. En køretur på 30 km er til at forholde sig til, når belønningen for enden af turen er god mad.
Yndlingssushien i går var Nigri med tun, som var super - men den blev dog overtrumfet af en Ebi-rulle dækket med dybtstegt kæmpereje, forårsløg og rullet i masago/flyvefiskrogn. Den smagte FANTASTISK. Og de små rogn var sprøde og nærmest "sprang" i munden.
Et dejligt måltid, hvor vi næsten kunne trille ud af restauranten bagefter ... og derefter hjem til min veninde, hvor vi gik en god aftentur, fik et skønt fodbad i sofaen med 2 små killingerne springende rund og en masse, masse snak - og gode grin. En dejlig fredag!!

12 kommentarer:

Vibeke sagde ...

Kære Hanne
Hvor lyder det skønt, samvær med veninde, - sushi har jeg aldrig prøvet, men den med rejer, tror jeg godt jeg kunne klare.
Knus
Vibeke

Piskeriset sagde ...

Sushi er helt bestemt virkelig lækkert! Lidt irriterende at skulle køre 30 km for at få det, men det lyder heldigvis også til, at spisestedet var det værd :-)

Ideen med en sushiloge er fremragende!

MissMuffin sagde ...

Det er mange år siden jeg har smagt sushi og mindes kun at det der rå fisk bestemt ikke var mig..Nu har jeg imidlertid fået lyst til at prøve det igen, men nu må vi se, for jeg synes det er lidt af en jungle at finde rundt i og hvad skal man egentligt ha for at det er en rigtig menu..
Jeg må se om jeg får mod til at kaste mig ud i det:)

Hanne K's verden sagde ...

Kære Vibeke
Det er dejligt med sådan nogle venindedage.
Jeg er sikker på, at du vil være vild med den reje-sushi. Så dejlig.
Knus Hanne

Hanne K's verden sagde ...

Piskeris, ja, 30 km er et stykke, men trods alt bedre end 60 km, som der er til Århus, hvor der sikkert findes mange sushi-mulighed.

Jeg ser allerede frem til næste møde i logen ... var lige ved at foreslå, at det allerede skulle være lørdag (altså i går), men jeg besindede mig;)

Hanne K's verden sagde ...

MissMuffin ... du skulle tage chancen igen. Jeg syntes heller ikke specielt om det første gang, men nu ... uhmmmm.
Jeg ved ikke, hvad det er rigtigt. Men vi fik et lille foredrag på restauranten, at det vigtige var risens temperatur. Den må ALDRIG, ALDRIG komme i køleskabet, sagde den vise kineser;)

Pernille på 1. sagde ...

Kære Hanne

Jeg kunne godt have fortalt dig at man bliver total afhængig af sushi, vi elsker det her på 1. Vi har en restaurant her der er meget Hip, og folk kører helt fra Jylland for at få fingrene i det lækre sushi, uha jeg kan godt mærke at der skal skal bestilles igen :)
Knus

Hanne K's verden sagde ...

Hej Pernille

Totalt afhængighed ... jeg så det slet ikke komme, før det var for sent;)

Jeg kontakter dig lige for navnet på den restaurant, hvis jeg på et tidspunkt skal til Odense. Sidste år var jeg der ellers flere gange for at få noget danseundervisning. I har jo Danmarks bedste og mest fantastiske linedancer i Odense. Men i år er jeg ikke så seriøs ... måske jeg skulle skrue ambitionerne i vejret - altså bare for at nærme mig den hippe Sushirestaurang;)
Knus

Malou Klidmoster sagde ...

Kære Hanne

Så faldt du også i sushi-fælden ;-)

Jeg ELSKER sushi og syntes bestemt også at det er værd at køre efter. Vi har et par stykker her i Århus som er helt fantastiske.

Sikke en masse lækker mad du har lavet på det sidste. Jeg skal vist ha´ købt nogle af de der Ramen nudler :-)

Knus
Malou

Hanne K's verden sagde ...

Kære Malou

JA - og jeg sidder uhjælpelig fast. Har lyst til den skønne spise hver evig eneste dag lige for tiden....

De Ramennudler er virkelig delikate. Og det virker lidt eksklusivt, at de er pakket ind i sådan en lille papirssnip. :)
Knus Hanne

Mariann sagde ...

Der er jo også den mulighed at lave det selv. Det gør vi tit med stor succes her i huset. Og er der noget til overs, kan det sagtens holde sig til dagen efter :)

Hanne K's verden sagde ...

Hej Mariann
Velkommen her :o)
Ja, den løsning er jeg også kommet frem til. Laver det nu selv et par gange hver måned og altid til 2 dage :o)