torsdag den 9. juli 2009

Mit første kageforsøg

En Paragrafkage måtte det blive, da jeg serverede den for mine kollegaer - en flok sagsbehandlere. De forskellige paragraffer fik hurtigt navne efter Servicelovens §100, §85, §107 osv. § 100 gik folk pænt udenom ;o)
Så fik jeg endelig gang i kagebageriet. Jeg har længe kigget beundrende på, når Mrs. Cakeaholic, Kagekonen, Himmelske kager, og andre kagebloggere har lavet den ene skønne kage efter den anden. Denne her er intet sammenlignet med, hvad de piger kan fremstille.
Dog er jeg tilfreds med det første spæde forsøg med sugarpaste-dekoration og smagssammensætningen.
Inden i kagen er der lyse og mørke lagkagebunde, hyldeblomstmousse og tobleronecreme.
Smagen var god - dejligt med både den lidt søde/skarpe/pikante smag fra hyldeblomsterne og den cremede, søde Tobleronesmag.
Det bliver ikke den sidste kage, jeg skal lave. Glæder mig dog vildt til at komme på kagedekorationskursus hos hende her. For jeg mangler godt nok håndelag og gode fif:o)
Indkøb i diverse netshops med kagegrej er også et must - mere vil jo have mere, når først man kommer igang.

14 kommentarer:

Vibeke sagde ...

Kære Hanne
Jeg syntes FANE-- det er godt gjort!
Den ser rigtig godt ud, og selv om jeg ikke er den store kagespiser(tværtimod) så fik jeg nu lyst til at smage den.
Knus
Vibeke

Piskeriset sagde ...

Den er rigtig fin - sikke du forkæler dem :-)

Og ja - det er farligt med de netshops... jeg har siddet og drømt mig langt væk, når jeg har kigget på dem, men jeg tror søreme, at jeg laver en bestilling i slutningen af måneden! Nu skal det være :-)

Fortsat god aften.

Mette Lykke sagde ...

Jamen Hanne du da bare det der kage sjov.. Den ser rigtig fin ud og den lyder alt for lækker, jeg er et sndt kagemonster.

Irene sagde ...

Velkommen i kageklubben, nu er du også blevet bidt af den "farlige og dyre" hobby.
Flot begynder kage, glæder mig til at se den næste :-)

Pernille på 1. sagde ...

Hej Hanne
Hold da kage hvor er den flot det er du da kommet godt fra,

Jeg sidder også og drømmer når jeg ser på de kageblogge, og jeg får den største lyst til at kaste mig ud i det, men mor her er jo diabetiker, så det er jo begrænset hvad jeg må spise af det. Tror også at det er en lidt dyr hobby.

Det er lidt sjovt det ord jeg skal taste som bkræftelse ord er smous
Knus

MissMuffin sagde ...

Hej Hanne..
Jeg synes kagen ser lækker ud!
Jeg har også længe overvejet om jeg skal igang med et større kageprojekt, men nu må vi se om jeg kommer igang:)
Knus

Hanne K's verden sagde ...

Kære Vibeke
Tusind tak:o)Det var da et dejligt kompliment fra en ikke-den-store-kagespiser.
Det var et ret sjovt projekt at gå igang med. Egentligt synes jeg også, at den var sjovere at lave end at spise;o)
Knus Hanne

Hanne K's verden sagde ...

Hej Piskeris
Tak:o) Ja, noget forkælede ... og så forkælede, at de nu begynder at komme med ønsker;) Den næste (hvem har lovet dem en næste...) måtte gerne være med hindbærmousse og til min orientering kunne en kollega oplyse, at der nok er sæson om ca 3 uger;oD

Netshopping er livsfarligt ... men skøøøønt. Så god shopping

Hanne K's verden sagde ...

Kære Mette Lykke

haha... et sandt kagemonster. Så skulle du jo have haft et stykke sendt til Ærø:)
Det smagte dejligt friskt med den hyldeblomst. Så heldigt, at jeg nåede at redde mig nogle blomsterskærme, inden de afblomstrede.
Knus Hanne

Hanne K's verden sagde ...

Kære MrsCakeaholic
Tak for velkomsten. Jeg er nu spændt på, om jeg nogensinde kommer til bare at nærme mig dit niveau. Men sjov hobby - og du har ret man bliver hurtigt bidt af det.
Jeg føler bare, at jeg mangler så mange ting .. både grej, men også fif. Men det er vel så undskyldningen for at bage mange kager, så man kan få noget erfaring;o)
Knus Hanne

Hanne K's verden sagde ...

Kære Pernille

Det blev smouset på arbejde. Så det var ret vellykket. Ok for en begynderkage.

Rigtig sjov hobby ... men du har ret, det kommer til at koste mange penge. For man kan jo ikke leve uden diverse tyller, skrabere, farver osv. Så shoppes må der!!!
Knus og god lørdag til dig.

Hanne K's verden sagde ...

Kære MissMuffin
Pas på, hvis du hopper ud i det - jeg tror, at man bliver bidt af det;o) Jeg glæder mig allerede til at lave den næste.
Knus og ha' en dejlig lørdag.

Anonym sagde ...

Hvor ser den flot ud!

Mange hilsner
Birthe

Hanne K's verden sagde ...

Hej Birthe

Tak:o)
Den var sjov at lave. Glæder mig til at prøve kræfter med flere kager snart.
Hilsner fra Hanne