tirsdag den 10. juli 2012

Bruschetta

Ingen sommer uden bruschetta - her i en grillet version. Godt italiensk brød, f.eks. et Simolinebrød.
Solmodne, søde tomater i tern, blandet med økologisk frisk mozarella i tern, grofthakket basilikum, 1 fed revet hvidløg, et drys salt og peber - det hele vendes sammen.
Brødet dryppes (rundhåndet) med god olivenolie, fyldet fordeles på brødet - og på grillen ved indirekte varme med låg på i nogle minutter til osten begynder at smelte....

Helt ærligt, jeg kunne spise mig mæt i disse lækkerier .. kød bliver pludselig overflødig (siger en kødelsker!!). Simpelt og SÅ fuld af velsmag.
 

8 kommentarer:

Hyggehygge sagde ...

Ummmmmmmmmmmmmmm hvor ser de bare gode ud............. Ummm ...

Hyggehygge
Marianne

Hanne K's verden sagde ...

@Marianne,
De smagte virkeligt også fantastisk godt. Totalt yndlingsmad!

Pernille sagde ...

MMMMM de ser helt fantastiske ud!! Jeg elsker simpelthen bruschetta.

Det Lyseblå Køkken sagde ...

En lækker Italiensk klassiker jeg heller aldrig blir træt af. Mumseliguf, kære Hanne.
Kh Maj

Hanne K's verden sagde ...

@Pernille - de smagte også helt fantastiske. Og jeg kan kun være enig med dig!

Hanne K's verden sagde ...

@Maj,
Jeg har det lige sådan! Det er bare italiensk, når det er allermest simpelt og allerbedst.
Kh Hanne

MollyMy sagde ...

Helt enig :) jeg eeeeeelsker de her små velsmagende, duftende, sprøde (nu løber mit mundvand) brød :)

Hanne K's verden sagde ...

@Molly My
Jeg kan ikke være mere enig!!! :)