søndag den 12. maj 2013

Sprød og gylden rugbrødsmüsli

Jeg er vild med müsli og det er nok det morgenmadsprodukt, som jeg har spist igennem længst tid og aldrig bliver træt af. Jeg har før blogget om forskellige müslier her og her. Dog må jeg sige, at denne rugbrødsmüsli slår de andre af banen for en periode. Den er virkelig sprød og gylden i smagen. Jeg bruger den, som det søde drys på min havregryn sammen med mælk og en håndfuld jordbær, blåbær eller mango.

Jeg fandt inspirationen her hos Sesam, Sesam

Rugbrødsmüsli
130 g softkernerugbrød
100 g ruggryn (eller havre, spelt, byg...)
225 g mandler
35 g muscovadosukker (eller brun farin)
75 g honning 
Hak rugbrødet ganske fint med en kniv eller i en foodprocessor. Hak også mandlerne - groft eller fint, som du kan lide det. Bland rugbrød med mandler og gryn. Smelt honningen, hvis den ikke er flydende (gøres nemt i nogle få sekunder i mikroovnen) og bland honning og sukker sammen med rugbrødsblandingen.
Fordel på bagepapir og sæt i ovnen ved 150 graders varmluft.
Min blanding fik ca 20-30 min, hvor jeg rørte af og til. I det første kvarter satte jeg en grydeske fast i ovnlågen for at få dampen ud.

Note: Kan serveres med mælk eller til græsk yoghurt og skyr. Et par håndfulde i en grov gærdej vil helt sikkert også være godt - f.eks. i disse.

Ingen kommentarer: